lördag, maj 12, 2007

Cruisin'

Min första probräda som jag fick var denna pärla, Eddie Reategui's monky från Alva. Har sett att folk har börjat samla på gamla brädor på eBay och dom går för en del cash. Ett ex av denna pärla har tydligen gått för $325. Grafiken på brädorna back in the days är otoppbar. Jag minns när första everslickbrädan kom(var det Rob Roskopp? eller var det en Zorlac?) och även Neverslick.
Tror jag har kvar det lilla packet med klistermärken man fick med när man köpte Mike Vallely bräda. Skateboardåren var bland de bästa i mitt liv, måste ta och skaka fram lite bilder och lägga upp. John Källström om du läser detta! Dra tummen ur arslet nu och lägg över filmerna vi spelade in i fryshuset på nått digitalt och skicka mig, puhleease! Nej nu måste jag gå och lira lite Project 8 för o stilla suget. Peace till alla och ha en smashing lördag!

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jees vilka gamla minnen du drar upp. Bara ordet "everslick" gjorde att det började vattnas i brallan på mig. Fan vad man tyckte att brädorna hade blivit smala när de första riktiga brädorna började komma ut runt -94/95, minns det som igår. Väntar med spänning på lite videoklipp ifrån frysen. Kul inlägg!

13 maj 2007 kl. 21:49  
Blogger Jimmy said...

He he ja visst poppar det upp en del goa minnen? den Vallelybrädan var en av de första smalare brädorna minns jag.man tyckte det var helt skruvat med en nose och tail som såg likadana ut. skall jobba på klippen och kanske lite bilder=)

14 maj 2007 kl. 20:17  

Skicka en kommentar

<< Home

hit counter
counter
<body>