torsdag, februari 15, 2007

En TNIS med bröd tack!

Eftersom jag inte bor i England och inte har tillgång till hela det fantastiska utbudet av Quornprodukter så är det lätt hänt att man blir överpep när det dyker upp nya vegetariska alternativ i frysdisken. Företaget Hälsosport har tagit fram en rad produkter som skall vara tillgängliga på samtliga Hemköpsbutiker i sverigefrån Februari vilket är glädjande. Igår så gick jag ut från Hemköp Triangeln med deras "Kyckling" och "Kebab", kycklingen avsmakades igår och var faktiskt helt ok. Idag så fräste jag på Kebabvarianten vilken till min stora sorg mer påminde om vad jag tror ett benskydd smakar. Får hoppas mer på Bolognesemixen, Stekbullarna, Bacon eller Burgarna.

Det är även på sin plats med ett stort grattis till min favvorestaurang Vegegården som har tagit hem priset för årets restaurang enligt besökarna av Djurens Rätt. Grrrrrrattis!
Om man inte redan visste om det så gör Enghav en i mitt tycke alldeles fantabulous tångcaviar som man kan använda för o lyxa till krubbet med. Den är baserad på 85% havstång och den
"innehåller viktiga spårämnen och mineraler som magnesium, kalcium och jod, vilka är bra för kroppens uppbyggnad. TÅNG-Caviaren har en fräsch, marin smak och en konsistens som väl kan jämföras med romcaviar"
Go Veg!

Dagens
Länk: vegankrubb.se
Låt: Morrissey - Late night, Maudlin street(while on the subject)
Vill ha!: Double Bubble
Tech: Tesla Downunder

Etiketter: ,

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

har damen slutat blogga?

16 februari 2007 kl. 21:35  
Anonymous Anonym said...

En vän nämnde att bacon-vibben var en rejäl höjdare. Bra protein att piffa brallan med. Jag ska prova. Vi handlar jämt på Hemköp! May in wind dear! /Calle

17 februari 2007 kl. 12:57  
Anonymous Anonym said...

tack för länken och ett bra inlägg. ica på södra förstadsgatan har också börjat med hälsosports produkter! kan också avslöja att det blir en stor hälso/vego-hörna där kring påsk.

27 februari 2007 kl. 13:32  
Blogger Jimmy said...

tack för tipset björn!hoppas dom lägger ned lite arbete på den.keep up the good work med vegankrubb.se

28 februari 2007 kl. 22:30  

Skicka en kommentar

<< Home

hit counter
counter
<body>