torsdag, februari 22, 2007

Like The Deserts Miss The Rain

Det måste lätt vara över 20 år sedan hennes förra soloalbum så det är väl dags nu. Måste erkänna att jag inte hade den blekaste om att det var på väg men efter random slösurfande på på MySpace så råkade jag hamna på hennes sida. 30 sekunder in i "It's All True" så är jag såld..och när jag har kommit till "By Picadilly Station I Sat Down And Wept" så sitter jag redan i en fåtölj bredvid Tracy någonstans i Shoreditch och pratar böcker över en pint. Efter en halvtimmes lyssning så kan jag konstatera att skivan tillfredställer både gå ut-o-bar-överkropp-klubba känslan såväl som faaaan-vad-jag-önskar-jag-bodde-i-london-och-satt-och-lystnade
-på-regnet-känslan. Nu skall jag återgå till skivan som jag tycker ni skall få era antingen fysiska eller digitala tassar på asap! Om ni inte kan få nog av Tracey Thorns röst så kan ni alltid lyssna på Marine Girls eller/och hennes tidigare soloskivor.

Dagen Låt: Tracey Thorn - Hands Up To The Ceiling

Singeln "It's All True" Kommer ut den 26e Februari

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

lyssnade på chelsea girls med nico idag och slogs av likheten av vissa av gitarmelodiernas likhet med trayces röst ,och framförallt i marine girls! klart har hon inspirerats mycket av nicos sångstil också,men gitarrerna vann inspirationskampen. det är som att lyssna på vissa V-U-låtar när gitarrerna låter som saxar.jag kan inte sluta förundras över sånt.

23 februari 2007 kl. 02:16  
Anonymous Anonym said...

Hmm... måste säga att det inte föll mig på läppen. Fick en skitkonstig vibb som jag inte kan förklara. Nej, då slänger jag hellre på Everything But The Girl om jag nu skall pinas av denna kvinna. :-)

Bow seleecta!
/Krabu

27 februari 2007 kl. 12:38  
Anonymous Anonym said...

Jag diggar skivan! Iofs skulle det inte spela nån roll om någon hade spelat in ljudet när dom sitter och bajsar och släppt på skiva, bara låttitlarna har med London att göra =)

28 februari 2007 kl. 11:10  

Skicka en kommentar

<< Home

hit counter
counter
<body>