onsdag, mars 28, 2007

Peoples Beer

Slog upp locken i morse och undrade vad klockan var men istället för att ta reda på det så noterade jag bara att Josefina låg kvar o mådde som värsta mamabear i ide, då kan klockan inte vara så mycket tänkte jag. Nästa gång jag vaknar så tittar jag på klockan...15.30. Hoppsan. Gårdagen var inte alls så blodig som man kanske kan tro, Jag satt och spelade lite Project 8, svor och drack 3 Boddingtons och Josefina satt och skrev på en tenta. vid 21.00 snåret så kom Josefin över och så styrde vi tre kosan ner till Vinylbaren där K3 har sin studentbar. Där måddes det med Tjeckisk öl och några ostpoppers och lite random best of the 60´s låtar(orkar inte riktigt gå in på musikkonceptet men det ska tydligen föreställa någons sorts modtema vilket det inte alls är) och senare lite reklamfilmsmusik som levererades av två kursare till mig. En riktigt trevlig kväll med några asgarv och allmänt mående avslutades på Campus med en börek vid 01.30, inte riktigt befogat o vakna 15.30 idag.

Annars har det varit de vanliga köret i skolan, intressanta föreläsningar och lite uppgifter att lösa, inget svettigt men ganska mycket o läsa, intressant kurslitteratur dock. Den senaste föreläsningen handlade om brukskvaliteter och interaktionsdesign vilket intresserar mig mycket, kan verkligen tänka mig att läsa vidare inom det området.

Den gångna helgen var verkligen kanon. För att fira att jag och Josefina har varit tillsammans i två år så njöt vi av en middag på Metro. Jag beställde in en vegetarisk Wallenbergare med lingon och potatis...LAWD HAVE MERCY vilket munknull det var. Josefina beställde Havskatt med senapssås och grönt vilket verkade vara till belåtenhet. Efter maten begav vi oss hem för lite gott och dricka samt pepp vilket förde oss vidare hem till Staffans förluva inför det sista Crush någonsin. Lyckades dock inte uppbåda nått superpepp så vi flöt mest omkring o kollade på alla skitfulla människor. I lördags så stannade Josefina hemma och ägnade sig åt studier medans undertecknad pep över till Hanna och Josefin och drack lite folköl. Detta följde vi upp med karaeoke på krogen Ice mittemot KB(ingen sång för mig).

Jag har precis lagt upp bilder från tunaresan som var rackarns trevlig, tack alla inblandade! Pixen kan ni hitta här på min Flickr. Hoppas vi ses snart igen mates!

Nu skall jag gå o mumsa vidare på mina röra som jag just fluffat iordning på:
1 Burk kikärtor
½ Gul lök
4 Kuber tinad hackad spenat
5 Bitar soltorkat tomat
2 Små cornichons
3 Vitlöksklyftor
1 Matsked Tahini
Salt, Peppar, malen Chilli, några riv parmesan efter smak. Sen är det bara och mosa på med stavmixer!

Etiketter: , , ,

hit counter
counter
<body>